Tørring Kanoudlejning
Google skaffer besøgende op af Gudenåen i kano
Hos Tørring Kanoudlejning har Anette og Jan hjulpet et væld af danskere og turister med at få hyggelige stunder og gode oplevelser på Gudenåen i kano.
Opgaven
Tørring Kanoudlejning har jeg hjulpet med Google Ads siden foråret 2019. Udgangspunktet var en Google Ads kampagne, som blev overtaget fra et andet bureau. Så opgaven var at analysere kampagnen og se om det var muligt at forbedre den.
Efter den første indledende analyse og en god snak med Anette og Jan, var det indlysende, at de havde alt for høje klikpriser og at de samtidig betalte for kliks på søgeord som slet ikke var relevant.
Ca. 20% af alle kliks var fra personer, som søgte efter kanoudlejning i et andet geografisk område end Tørring Kanoudlejning udlejer deres kanoer i.
Løsningen
Hele Google Ads kampagnen blev sat op på ny med meget relevante søgeord og annoncer. Relativt hurtigt fik vi halveret klikpriserne og fordoblet besøgstallet.
Google Ads kræver løbende optimering, og det var også tilfældet hos Tørring Kanoudlejning. Til sæsonen 2020 var jeg blevet endnu klogere på deres forretning og deres kunder, så med yderligere optimering kunne vi nu igen sænke klikpriserne og hæve antallet af klik samtidig med at vi skruede ned for budgettet.
Fra sæsonen 2018 til sæsonen 2020:
- steg antallet af kliks med 294%
- faldt forbruget med 16%
- faldt klikpriserne med 78,64%
Vi kan varmt anbefale Mads Daugaard Sørensen. Efter vi har fået ham ind over vores hjemmeside, har vi fået mange flere besøg på vores side og vores klikpriser på google er blevet meget lavere, dette skyldes helt klart, at Mads er så god til optimeringen af Google Ads. Han har også rigtig god til at komme med gode tips, og han er god til at hjælpe os med at forstå, hvordan vi kommer til at ligge i toppen af google, uden det koster os en formue.
Jan og Anette Mindedahl
Tørring Kanoudlejning